Depresia de primavara

Depresia de primavară

Depresia apare frecvent primăvară, contribuind direct sau indirect la cresterea ratei de suicid care are o incidentă mai crescută în aceasta perioadă faţă de celelalte anotimpuri. Depresia sezonieră afectează o proportie de până 10% din populaţia din zonele cu climă temperat-continentală, cu preponderenta de sex feminin.

Pentru cei mai mulţi oameni, primăvara aduce un feeling mult mai decât plăcut: soarele străluceşte, revenim la tinutele mai lejere viu colorate, peisajul redevine verde. Cu toate acestea, multe persoane experimentează depresia de sezon sau tulburări afective sezoniere.

Simptomele depresiei se pot accentua pentru cei care lucrează mai multe ore într-un mediu lipsit de lumina naturală. Primele simptome care apar sunt : oboseala, tendinţa de izolare, apetitul pentru anumite mâncăruri sau, dimpotrivă, pierderea apetitului, schimbările frecvente ale stării de spirit : tristeţea, izolarea, evitarea prietenilor sau a celorlalţi membri ai familiei, sentimental de neputinţa sau inutilitate, insomnii.

Unii dintre noi simt o anumită presiune legată de a fi mai bine dispuşi în primăvara fiindcă văd alte persoane în jurul lor care sunt fericite şi se bucura de schimbarea anotimpului. Presiunea de a fi la fel ca oamenii din jur şi presiunea de a simţi la fel ca ei duce către starea opusă – depresia.

Tratarea depresiei de primăvară

Daca simptomele sunt minore, această stare se poate îmbunătăţi dacă petreceţi mai mult timp în natură sau într-un spatiu în care primiţi cât mai multă lumină naturală.   Exerciţiile în aer liber sunt recomandate nu doar pentru îmbunătăţirea tonusului muscular, ci şi pentru ameliorarea stării de spirit.

In cazul in care aceste simptome se mentin psihoterapia are un rol extrem de important. Astfel, cele mai bune rezultate sunt atinse prin combinarea tratamentului medicamentos, al psihoterapiei şi al terapiei cu lumina.

De asemenea, o alimentaţie echilibrată şi bogată în vitamine ajuta pe oricine să treacă mai repede peste stările depresive. Este recomandat să renuntăm la dulciuri, zahăr, cafea şi alcool. Odată cu primăvara apar şi alimentele ideale pentru un aport mare de vitamine, precum urzicile, salatele, loboda, unele fructe şi legume.

Ideal este ca primăvara sa fie un anotimp al bucuriei, insă in cazul in care simptomele depresiei nu dispar este recomandat să căutaţi un sprijin la cei din jur sau la un psiholog care vă poate ajuta sa treceţi peste acest prag de primăvară.

 

Lasă un comentariu