Să fii conștient unde îți este mintea

Să fii conștient unde îți este mintea (  mindfulness) este o modalitate de a relaționa cu toată experiența ta – pozitivă , negativă și neutră – astfel încât suferința noastră, per ansamblu , să se reducă , iar senzația de bunăstare să se amplifice. Iată câteva exemple în care nu este prezentă conștientizarea :

  • Ne grăbim cu activitățile , fără a fi atenți la ele ?
  • Spargem sau vărsăm lucruri din cauza nepăsării , neatenției sau a faptului că ne gândim la altceva .
  • Suntem incapabili să observăm sentimente subtile de tensiune fizică sau disconfort.
  • Uităm nemele unei persoane aproape imediat ce l-am auzit .
  • Ne surprindem preocupați de viitor sau de trecut .
  • Ronțăim fără a fi conștienți că mâncăm.

Ce poți face dacă te regăsești în exemplele de mai  sus ? Te poți rupe , pe moment , de activitățile nostre respirând adânc , conștient , concentrându-ti atenția și întrebăndu-te :

Ce simt în corpul meu în clipa aceasta ? ; La ce mă gandesc? ; Ce sentimente am ? ;

Mindfulnes-ul trebuie simtit pentru a fi cunoscut  , se poate practica la grade de intensitate diferite și dezvoltă practica de a privi înăuntru pentru a vedea lucrurile așa cum sunt , dincolo de percepțiile noatre condiționate și de reacții , pentru a ne elibera inima și mintea.

 

 

 

 

 

Lasă un comentariu